„Archi-przygody”- spotkanie ósme i dziewiąte

11 czerwca 2018
logo placówki

Na przygotowanej przez architekta płaszczyźnie obrazującej teren przedszkolny i jego najbliższe otoczenie, dzieci oznaczały różnokolorowymi chorągiewkami pozostałe obiekty tj. budynki, komunikację, zieleń i miejsca niewykorzystane.
Przedszkolaki zwróciły w ten sposób uwagę na usytuowanie sąsiednich domów, ład, dostępność przestrzeni publicznej i bezpieczny układ dróg oraz ścieżek.
Wspólnie zastanawialiśmy się na wykorzystaniem miejsc „bez funkcji”.
Nasze 6-latki z wielkim zapałem przygotowywały makiety, które miały zobrazować dom ich marzeń wraz z zagospodarowaniem najbliższego terenu.

Drugą część zajęć stanowił system wyszukiwania obiektów- Google Maps.
Dzieci z zaciekawieniem przyglądały się mapom, zdjęciom lotniczym i satelitarnym..
Najciekawsze jednak okazały się panoramiczne poglądy z poziomu ulic ich własnych domów i mieszkań.

IMG_20180514_095310

http://cogito-wroclaw.operator.edu.pl/galeria/